#heforshe

0kommentarer

 
Jag älskar det här. Hon tar upp exakt de saker jag tycker man ska ta upp. Hur svårt både män och kvinnor har på grund av samhällets förväntningar av dom. En sak som får mig att bli ledsen är dock kommentarerna till videoklippet. Folk som skriver felaktiga definitioner av feminism och folk som pratar om att hon inte bryr sig utan att hon står bara där för att hon är en skådespelare och hon kan spela att hon bryr sig. Även om hon är en skådespelare så betyder det inte att hon inte är som dig och mig. Hon berättar till och med själv att hon har blivigt utsatt som ung av sexismen i samhället. Jag tror alla, både män och kvinnor, blir utsatta av samhällets förväntningar av könen varje dag. Även om man är skådespelare, student, lärare, bloggare, läkare, snickare, vad som hellst. Fler människor har visat var de står i kampen om jämställdhet och jag står med dom i hopp om ett bättre samhälle.
Feminism,

Kommentera

Publiceras ej